Salut Demi Memajukan Dakwah Islam, Malaysia Tawarkan Pulau Untuk Zakir Naik


















Demi Memajukan Dakwah Islam, Malaysia Tawarkan Pulau Untuk Zakir Naik
Demi Memajukan Dakwah Islam, Malaysia Tawarkan Pulau Untuk Zakir Naik


Pemerintah Malaysia melalui Kerajaan Terengganu menawarkan salah satu pulau di Malaysia bagi dai kondang asal India, Dr Zakir Naik. Pernyataan ini disampaikan langsung oleh Menteri Besar Malaysia untuk Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman.

Penawaran itu diberikan dengan maksud agar Dr Zakir Naik mau membuka cabang Islamic Research Foundation (IRF) untuk wilayah Asia Tenggara. Zakir Naik sendiri merupakan presiden dari IRF yang berpusat di Mumbai, India.

BACA JUGA Mengenal Lebih Jauh Syeikh Ahmed Deedat, Guru Dr.Zakir Naik

“Insya-Allah, [hari ini] saya akan bertemu dengan Dr Zakir Naik dan berbincang dengan beliau sehubungan dengan tawaran kerajaan negeri bagi membuka cabang IRF di negeri ini,” kata Datuk Ahmad Razif.

Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman juga berharap dengan adanya cabang IRF di Asia Tenggara, terlebih diadakan di Terengganu, dapat membuat Terengganu lebih dikenal sebagai pusat perkembangan dan budaya Islam.


BACA JUGA Mengenel Lebih jauh Dr zakir naik

“Mungkin kita akan tawarkan satu dari beberapa pulau di kawasan Tasik Kenyir untuk dijadikan lokasi pusat ilmu tersebut,” katanya kepada para wartawan, lansir Bernama, Jumat (15/4/2016).

Dr Zakir Naik sendiri hingga kini masih berada di Malaysia untuk memberikan beberapa ceramah. Kamis (14/4/2016), Zakir Naik menyampaikan ceramah di hadapan sekitar 40 ribu audiens. (azman)
{http://fokusislam.com}

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Salut Demi Memajukan Dakwah Islam, Malaysia Tawarkan Pulau Untuk Zakir Naik